top

Współpracujemy z

Certyfikaty

Z życia szkoły

Wisła013.jpg  ZIELONA SZKOŁA TYM RAZEM W... WIŚLE !!!

21 uczniów z 5 klas wzięło udział w imprezie, która odbyła się w
  dniach 17-21 listopada. Po zeszłorocznych, październikowych
 Sromowcach Wyżnych postawiliśmy /tradycyjnie/ na Wisłę w
 listopadzie.

Elementy turystyki górskiej realizowaliśmy na szlakach i poza szlakami, zaliczając m.in. Dolinę Czarnej Wisełki, trasę ze Stecówki na przełęcz Szarcula, a innego dnia szczyty – Cieślar /920m/ i Soszów /885m/.

Zwiedziliśmy Zaporę na Jeziorze Czerniańskim, do którego wpadają potoki – Biała i Czarna Wisełka, byliśmy nad wodospadem, nieco poniżej zapory, odwiedziliśmy także Stecówkę, gdzie odbudowywany jest zabytkowy kościółek, który spłonął w zeszłym roku.
Wjechaliśmy również wyciągiem krzesełkowym na sam szczyt Skoczni narciarskiej im.A.Małysza w Malince, a nieco później zwiedziliśmy Muzeum Trofeów tegoż mistrza, których ilość i niepowtarzalność przyprawiają o kolorowy zawrót głowy.
A ostatniego dnia byliśmy w Rezydencji Prezydenta RP - Zameczku w Wiśle-Czarne.
Był też aspekt czysto sportowy. Rozegraliśmy mecz siatkarski na hali ZSHG w Wiśle, skoczyliśmy do Skoczowa na pływalnię Delfin, co by popływać i ... pograć w kręgle. Był też turniej tenisa stołowego, w którym triumfowali – Klaudia Konarska i Kamil Lemański.
Nie zabrakło oczywiście ogniska z góralem, w którego rolę wcielił się legendarny gitarzysta i pianista szantowy – Grzegorz Rojek.
I to by było na tyle. Imprezę zrealizowali – Kamil Jeż i Tadeusz Cygański, zorganizował – niżej podpisany.

PS. A w przyszłym roku w październiku... No właśnie, kto chce jechać i gdzie ?...